Saturday, November 21, 2020

KETUKAN MISTERI DI SABAK BERNAM , SELANGOR.

 



Saya dapat tahu cerita  diatas setelah terbaca post rakan facebook pd 20 November 2020 iaitu selepas Maghrib. Maka malam tu juga saya dan sahabat saya menyiasat kes ini.

Dengan cara kami, dari jauh sahaja kami menangkap jin-jin yang menganggu itu.

 

Dengan mengetahui tempat-tempat yg telah diganggu jin/hantu itu, ini amat memudahkan kami untuk menangkap jin-jin itu.

 

Kami menangkap ketua jin itu dahulu. Untuk menangkap ketua jin itu, kami pantau dari jauh dulu. Apabila kami sudah rasa sesuai baru la kami terus menangkapnya dari jauh tanpa ia sedari. Apabila ketua jin sudah ditangkap, maka amat mudah untuk menangkap kesemua geng-gengnya. Walaupun gengnya dah berterabur cabut lari, tapi kami sudah mengepung dari awal lagi. Ini memudahkan kami menangkap kesemua geng-gengnya.

 Ketuanya berupa PONTIANAK. Sebenarnya jin-jin ini boleh menyerupai apa shj. Geng-gengnya berupa macam-macam, ada yg berupa Pontianak juga, ada yg spt binatang, pocong dan pelbagai rupa yg menyeramkan.

Setelah menangkap dan mengikat jin-jin itu dan belasah kesemua jin-jin itu, kami tumpu pd ketuanya pula.

Setelah belasah cukup-cukup ketuanya itu , dan ia menjadi lemah dan tak mampu lawan, barulah kami soal siasat  Ketua Jin itu.

Kami ada cara untuk mengenalpasti samada cakapnya itu benar atau bohong. Sebab itu perlu dibelasah secukupnya, supaya mudah dapat maklumat yang benar.

 

MAKLUMAT MENGENAI JIN-JIN ITU

 

1)  Rupa ketua jin :  pontianak

2)  Ditgkp dimana : kebetulan ia berada di

                                 Kg. Tebuk Pulai

3)  Agama ketua :   tiada

4)  Umur ketua :     28 juta tahun

5)  Jumlah gengnya :  27 juta ekor

6)  Jin2 ni dtg dari mana:  Dari tmpt jauh



Dialog dgn Ketua Jin ( kj ) yg menganggu itu :

 

1)  Saya  :    kau ke yg ganggu org disini ?

      Kj  :  Ye…kenapa

 

2)  Saya  :   Yg ketuk2 tu...kau dan geng2 kau ke  ?

      Kj   : Ye…. Kami semua lakukan (seolah-olah bangga). Kami 

               suka menakut-nakutkan manusia. Tu belum lagi

               tunjukkan diri kami dengan jelas tu.

 

3)  Saya  :  selain ketuk-ketuk.....apa lg kau semua buat ?

      Kj  :  Rosakkan tanaman..….Binatang  ternakan, peliharaan 

               juga ketakutan.

 

4)  Saya  :   tanaman tu ...kau rosakkan macamana ?

      Kj  :  zat-zat  pada tanaman itu kami sedut …maka pokok-pokok

               tu akan hilang suburnya.

 

5)  Saya  :   kau buat pd pokok-pokok padi shj atau semua pokok ?

      Kj  :   Pokok-pokok yg di makan manusia atau pokok-pokok yg 

                di gunakan manusia.

 

6)  Saya  :   seblum kau semua dtg ke sini...kau smua berada 

                   dimana atau datang dari mana  ?

      kj  :   dari sebuah hutan yg gelap….jauh dari sini….  jangkaan 

               kiraan manusia lebih kurang  119 km dari sini.

 

 7)  Saya  :  Siapa yg suruh kau dtg ke sini ?

       Kj  :  Tiada siapa yg arah.. kami hanya ikut naluri kami.. 

               dimana ikut hati.. Di situ kami berhenti.

 

 8)  Saya  :   Masa kau smpai di kwsn ni...disini ada tak jin-jin lain ?

       Kj  :    Ada…. bnyak... tapi mereka tak menegur kami.

 

 9)  Saya  :   Kau tak brgaduh dgn mereka ?

        Kj  :  Ye pasti bergaduh, tapi hanya jin tak kuat je kami dekati.

 

10)  Saya  :   Adakah sekelip mata je kau dh smpai sini ?

        Kj :   pd perkiraan waktu manusia.. pergerakan kami hanya

                 dalam  2 hingga 3 detik  ( 2-3 saat ) shj.

 

 11)  Saya  :   Ada manusia kata mereka pindahkan jin dari suatu

                      tempat ke tempat lain dengan menggunakan bas. 

                      Apa pendapat ko ?

         kj  :   manusia memang bodoh….mudah kena tipu….kami 

                   tak perlukan  kenderaan macam manusia. Pergerakan 

                   kami lagi cepat.

 

 12)  Saya  :  Jika kau semua  tak ditangkap hari ni...agak-agak kau

                     nak duduk dikawasan ni berapa lama ?

         kj  :   bergantung  pada  kejayaan kami.

 

  13)  Saya  :   Maksudnya ...jika dah berjaya,  baru kau pindah 

                       ke kawasan lain ?

          Kj  :   semakin besar kejayaan kami,  semakin cepat

                    kami beredar.

 

 

 

Selepas mendapat jawapan dari jawapan itu, kami masukkan kesemua geng jin itu ke dalam PENJARA KHAS ( bukan dalam botol mcm org lain ye ).

InsyaaAllah, jin-jin itu takkan dapat melepaskan diri dan tak dapat ganggu lagi manusia.

 

Diharapkan penduduk di kawasan Sg. Besar ini jangan risau lagi. Hantu/jin itu sudah ditangkap. 

ALHAMDULILLAH !

ALLAH AKBAR  !

SESUNGGUHNYA ILMU ALLAH SANGATLAH LUAS !