Thursday, January 2, 2020

API MISTERI DI KG. PENAMBANG, KELANTAN.




Saya dapat tahu kisah api misteri ni apabila diberitahu oleh rakan dalam facebook. Saya tonton video yang  dilaporkan oleh wartawan sinar Harian.
Apabila nampak Fatihah dalam video tu, maka baru saya teringat bahawa saya pernah pergi melawat ke tempat rumah beliau yang terbakar tu bersama team saya pada tahun 2017. Team kami telah menangkap jin-jin yang menyebabkan api misteri pada masa tu. Dan kami berdialog dengan ketua jin tu secara live dihadapan Fatehah dan ahli keluarganya, juga disaksikan sendiri oleh wartawan Utusan.

Punca api misteri pada masa tu adalah terdiri dari DUA puak iaitu puak Saka dan Puak dari tapak rumah yang terbakar tu. Selepas habis sesi dialog itu, kesemua jin itu telah saya kurung dalam penjara khas. InsyaaAllah mereka tidak mampu untuk melepaskan diri kerana sentiasa dipantau.

Selepas beberapa hari kemudian, berlaku lagi kebakaran dirumah itu. Apabila saya dapat tahu, terus saya siasat dari jauh dan saya tangkap lagi. Setelah disiasat, saya dapati bahawa jin-jin itu adalah jin baru datang dan ia datang dari salah seorang bomoh yang datang ke rumah itu. Bomoh itu telah buat ‘ pagar ‘kononnya untuk hindar dari jin-jin. Tapi, ‘ pagar ‘ itulah lagi memanggil jin datang.
Saya telah maklumkan kepada salah seorang sedara keluarga itu akan hal yang sebenar dan saya nasihatkan agar jangan benarkan mana-mana bomoh untuk buat sesuatu ‘pagar’ dirumah itu lagi. Selepas itu, cerita api misteri itu terus senyap. 

Dan berlaku lagi sekarang ini, tetapi dirumah lain pula  DISEMBER 2019.
Setelah tangkap jin-jin itu, dengan cara kami, kami belasah cukup-cukup jin-jin itu dan ketua jin itu lagi teruk dibelasah. Selepas itu barulah kami soal siasat  ketua jin itu. Setelah disoal siasat, ketua jin dan semua gengnya kami sumbatkan dalam penjara khas
(bukan dalam botol ye) agar mereka tidak dapat menganggu manusia lagi.


Maklumat  Jin :

1)  Rupa ketua jin :                    Pontianak
2)  Ditgkp dimana :                    di hati Fatehah
3)  Agama ketua :                       tiada
4)  Umur ketua :                         13 juta tahun
5)  Jumlah gengnya :                 11 juta ekor
6)  Jin2 ni dtg dari mana:          Tanah tapak rumah sekarang
7)  % racun yg ditabur oleh jin ke dlm bdn :       38% pd seluruh penghuni
8)  Brp ekor dlm bdn  Fatehah:       3 juta ekor 



DIALOG  dengan KETUA JIN ( Kj ) :


  1) Saya  :   Kau dah berapa lama tinggal di tanah tapak rumah tu ?
           Kj    :       7 tahun

  2) Saya   :  Kau dan geng ke yang buat api tu ?
           Kj        :   Ye

  3) Saya   :  Kenapa kau buat api tu ?
           Kj        :  kami suka dgn kehangatannya.

  4) Saya   :   Sebelum ni kau pernah buat api tak untuk ganggu
                     manusia ?
           Kj        :    Ye….banyak tmpat yg kami buat.

  5) Saya   :   Maksudnya kau pernah buat api dirumah orang lain ?
           Kj         :   Ye

  6) Saya    :   Ada tak puak jin lain yang buat api macam kau buat  ?
           Kj         :   Ada juga tapi kami tak campuri urusan mereka.

  7) Saya  :   Kenapa kau duduk dalam badan Fatehah ? kenapa tak 
                    duduk dalam badan orang lain dalam rumah tu ?
            Kj        :     dia sesuai dgn kami

  8) Saya    :  Kenapa dia sesuai dengan kau ?
            Kj        :    lihat pd seluruhnya...lemahnya dia ni.

  9) Saya   :  Adakah ahli keluarganya yang lain tak sesuai dengan
                    kau ?
            Kj         :    sesuai juga,  tapi Fatehah kami lebih suka.

 10) Saya    :  Maksud kau, si Fateha ni paling lemah dalam 
                      keluarganya ?
            Kj          :    Benar

 11) Saya    :   Berapa ekor geng kau dalam badan setiap ahli 
                       keluarganya  ?
            Kj        :   setiap badan ahli keluarga ni ada  1 juta ekor geng
                            aku. Hanya Fatehah shj dalam badannya ada 
                            3 juta ekor geng aku.

  12) Saya   :   Fatehah kata kadang-kadang dalam makanannya 
                       ada  jarum dan susah untuk dia makan. Itu
                       kau punya angkara ke ?
            Kj          :  Ye

  13) Saya   :   Ahli keluarganya yang lain kau ada buat macam 
                       tu tak ?
            Kj          :   Tidak

  14) Saya   :   Kenapa kau buat begitu hanya pada Fatehah shj ?
            Kj         :   rasa seronok buat begini

  15) Saya   :   Kau nak buat dia sampai jadi macamana ?
           Kj          :    jadi mcm skrg lah, macam gila.

  16) Saya  :  Oooo...kau nak buat dia jadi gila ?
           Kj          :    Ye...manusia kalau gila, jadi mcm kami.


  17) Saya   :  Jadi, kau dan geng kau semua ni memang gila la ye ?
           Kj             : tak...kami tak gila mcm tu...


18) Saya  : abih tu..gila macamana ?
           Kj         :  ada kalanya manusia ni gila akan bersifat spt 
                           kami….contohnya seperti  menjerit..
                           memanggil...berlari.

 19) Saya    :   Kau ke yang tulis didinding tu ?
           Kj          :   geng aku yang buat.

  20) Saya   :   Apa tujuan geng kau tulis didinding tu ?
           Kj         :   Apabila mereka dah gembira...mereka buat 
                            apa saja.

  21) Saya   :    Adakah tujuan untuk takut-takutkan lagi ?
           Kj         :     ye...itu pun benar juga.

  22) Saya   :   Berapa ekor geng kau yg duduk dalam rumah tu ?
           Kj         :     3 juta ekor dlm rumah

  23) Saya   :    Yang diluar rumah pulak ?
           Kj         :     3 juta ekor

 24) Saya    :   Selebihnya berada dimana ?
           Kj         :      Dlm tubuh badan mereka

  25) Saya   :   Kau semua tak terkesan ke jika mereka solat, 
                       zikir, doa ?
           Kj          : terasa juga sikit…...tapi tak jadi apa-apa pd kami.

  26) Saya    :   Ramai perawat yg datang ke rumah tu untuk
                        membantu halau kau semua.
                        Mereka berjaya ke halau kau semua ?
            Kj         :   tak berjaya pun…..mereka tak mampu halau..


  27) Saya    :    Mereka baca berbagai ayat rukyah dan zikir. 
                         Adakah ini tak beri kesan kepada kau semua ?
            Kj           :    manusia memang bodoh. Semua yang dibaca tu
                                bukannya ada kuasa.

  28) Saya    :   Ada diantara mereka tabur sesuatu keliling rumah tu 
                        dengan alasan pagar rumah. Apa jadi pada kau 
                        semua ?
            Kj          :    kan aku dah cakap…manusia tu bodoh….
                              kami tak jadi apa-apa
                              pun...malah kami gembira…..kami bersorak

  29) Saya    :   Kenapa kau semua gembira ?
             Kj        :  Yang  pastinya tak jadi apa-apa pd kami . 
                             Mereka tak tahu apa yg mereka lakukan…
                             sebab mereka tak Nampak. Bodoh mereka tu.

  30) Saya   :    Adakah dengan buat  ' pagar ' tu, kau semua 
                        gembira ?
             Kj        :    Memanglah… tu semua menjadi hiburan kpd kami
                              dan mereka memberi  perangsang kpd kami.

  31) Saya   :   Kenapa jadi perangsang kpd kau semua ?
            Kj         :   Dengan membuat pekerjaan bodoh tu dan  
                             tidak jadi apa-apa pada kami....
                             lagi kami teruja untuk terus ganggu.

 32) Saya     :    Kau dan geng pernah tak  tunjukkan diri kpd 
                          ahli keluarga ini ?
            Kj          :    Ada...tapi bukan dgn wajah sebenar kami...hanya
                               sesuatu yg mereka tak sedari.

  33) Saya    :    Kau tunjuk dalam bentuk apa ?
            Kj         :    Apabila mereka balik malam...kegelapan
                             (lebih gelap dari biasa)..itulah kami.
                              Bila mereka rasa kepanasan...itulah kami juga.



 Sebagai nasihat saya kepada keluarga ini dan juga kepada semua orang,  jangan benarkan sesiapa pun buat 'pagar' atau tabur sesuatu keliling rumah atau pada rumah. Kerana ia akan seperti memanggil jin datang. Orang yang buat tu memang tak tahu apa berlaku. Bagi kami yang Allah beri sedikit ilmu ini, kami nampak kesan bahaya buat 'pagar' tu dan tabur sesuatu keliling rumah tu.

Cara yang betul untuk  melindungi diri dan keluarga dan rumah ialah DOA TERUS KEPADA ALLAH.  Lebih selamat dan meyakinkan.

                       ALHAMDULILLAH ......  ALLAH  AKBAR !